Zavřít

ALL EARS (Kate McIntosh, Nový Zéland – Belgie)

Pátek 4. 10. 2019 ve 20:00, Nová scéna – budova B

Sobota 5. 10. 2019 ve 20:00, Nová scéna – budova B

Koncept a režie: Kate McIntosh
Dramaturgie: Pascale Petralia, Tim Etchells
Sound design: John Avery
Light design: Chris Copland
Technická režie: Simon Stenmans
Produkční spolupráce: Ingrid Vranken
Produkce: SPIN

Performer: Kate McIntosh

Ve své inscenaci All Ears Kate McIntosh přeměňuje scénu v improvizovanou laboratoř, aby zde provedla několik neobvyklých nahrávek a zvukových experimentů, pro něž využije věci a materiály denní spotřeby. Posunuje se židlemi, trhá papír, převracejí sklenice. Zvuky se sbírají, nahrávají a znovu pouští – tu jako zvuková stopa představení, tu jako podkres nebo atmosférická hudba. Sama Kate McIntosh působí jako zvídavá vědkyně, poťouchlý pozorovatel i vypravěčka tisíce příběhů.

Existují podobenství o chování lidí a zvířat, úvahy o řízení davu a jazycích, vtipy o politice a skupinové dynamice, mapy cest ptáků a záznamy o dopravních zácpách, příběhy o systémech, společnostech a sociálních vztazích. Podstatou této inscenace – v tichu mezi nahranými zvuky, uprostřed naslouchajícího publika – jsou otázky jako: Kdo jsme my sami a co jsme spolu? Co by mohlo změnit kulturu? Co (možná) chybí v sobecké touze po vlasním uspokojení? V inscenaci All Ears je patrná soustavná autorčina fascinace ničením a tvořením, smyslem a nesmyslem, celkem a částmi – zároveň se tu uplatňuje její hravost ve vztahu k publiku a její záliba v divadelním obraze. Její inscenace je experiment a zároveň zábava.


Premiéra: 24. 5. 2013

90 minut, bez přestávky
V angličtině s českými titulky

Po představení 4. 10. proběhne v hledišti debata s tvůrci.

Kate McIntosh

Kate McIntosh (1974) žije a pracuje v Bruselu. Ve své tvorbě se pohybuje na hranici mezi performancí, divadlem, videoartem a instalací. Zabývá se fyzickým bytím performera i diváka, manipuluje objekty a materiály, rozvíjí vztahy mezi diváky vzájemně. Fascinuje ji neobvyklé využití předmětů, hra s publikem a jemný humor. Pochází z Nového Zélandu, má taneční vzdělání a na světové scéně se pohybuje od roku 2004. Mezi její díla patří sólové inscenace All Natural (2004), Loose Promise (2007) a právě All Ears (2013), většími kusy jsou Hair From the Throat (2006), Dark Matter (2009), Untried Untested (2012), In Stereo (2015 s Bree van Reyk) a In Many Hands (2016). Z jejích instalací můžeme zmínit videoinstalaci De-Placed (2008 s Evou Meyer‑Keller) a interaktivní instalaci Worktable (2011). Nyní je rezidenční umělkyní v Kaaitheater v Bruselu. Kromě toho byla zakládající členkou belgické punkrockové skupiny Poni a spolupracovala s řadou umělců, například s Timem Etchellsem (UK), Wendy Houstoun (UK), Antoniem Baehrem (DE) či Meryl Tankard Australian Dance Theatre. Pravidelně vyučuje na různých univerzitách. Spolu s Diederikem Peetersem, Hansem Bryssinckem a Ingrid Vranken založila SPIN – produkční a výzkumnou platformu v Bruselu, která také pravidelně organizuje veřejné debaty (www.spinspin.be).

Děkujeme za notový zápis ‚Now‘ se svolením Tima Etchellse.
Koprodukce Pact Zollverein (D), Kaaitheater (B), Künstlerhaus Mousonturm (D), Les Spectacles Vivants – Centre Pompidou (F)
S podporou Vlaamse Overheid, Vlaamse Gemeenschapscommissie, Pianofabriek kunstenwerkplaats (B), Hebbel Am Ufer (HAU) (D) SPIN pro období 2017–2021 podporuje BUDA.
Díky za umělecké rady: Gary Stevens, Simon Bayly, Palli Banine, Caroline Daish, David Helbich, Anna Rispoli // a za praktickou pomoc: Anette De Wilde, Chloë De Vos, Sandra Oklobdzija, Pierre Willems, Bennert Vancottem, Ignaas Vancottem, Dries Bellinkx, produkční tým PACT.
A House On Fire Project, s podporou programu Kultura Evropské unie.

Foto: Robin Junicke